آخرین خبرهای هوانوردی:
ثبت سفارش
سفارش کالا
    56 54 547 0912 
   
سفارش کالا

مشاوره رایگان درسی ....

کانال رسمی...

ضمانت محصولات هوانوردی
یک خرید عالی و فوق العاده به همراه یک ضمانت معتبر را با ما تجربه کنید. تمامی محصولات فروشگاه هوانوردی آسمان دارای ضمانت می باشند. فروشگاه هوانوردی آسمان در ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۴ به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه هوانوردی فعالیت خود را آغاز نمود.
آمار بازدیدکنندگان
اخبار هوانوردی
1392/11/29 00:00

اظهارنظرها در مورد ایران 140 مستدل نیست

منوچهر منطقی امروز یکشنبه درنشست 'جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری' درجمع خبرنگاران با بیان اینکه علت قطعی سقوط هواپیمای ایران 140 از سوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام می شود، افزود:در استاندارد بین المللی 400 روز برای اعلام نتیجه محاسبه شده است.

هواپیمای آنتونوف (ایران 140 ) حدود 50 روز پیش (19 مرداد ماه) به مقصد تهران- طبس با 40 سرنشین و 8 خدمه پرواز پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد سقوط کرد و تا کنون علت اصلی آن مشخص نشده است.

وی ادامه داد:این زمان طولانی برای بررسی تمام شرایط است که کجا خطا اتفاق افتاده تا در طراحی های آینده مورد توجه قرار گیرد.

منطقی ادامه داد:وقتی یک هواپیما طراحی می شود، اصل نخست این است که موتوری را روی آن بگذارند که اگر یکی از آنها از کار افتاد موتور دیگر بتواند هواپیما را به زمین بنشاند.

وی بیان کرد:اگر چنین طراحی انجام شد، ایمن بودن هواپیما برای سوار شدن مسافران از سوی یک نهاد بین المللی مورد تایید قرار گرفته می شود.

منطقی با اشاره به اینکه نباید کسی که از موتور شناخت ندارد اظهار نظر کند، تصریح کرد:برای ساخت یک هواپیما تمام دانشمندان جمع شده و هواپیما را برای یک تعداد مشخصی مسافر در یک شرایط خاص طراحی می کنند.

وی درخصوص اظهارنظرهای مختلف درخصوص استفاده از موتور بالگرد در هواپیمای 140 گفت: اظهار نظرهای متفاوتی مطرح شده است اما چیزی که هست در موتور، یک هسته ای وجود دارد که دارای توان مشخصی است و می توان آن را روی کشتی، هواپیما یا پمپ فشار گاز گذاشته و استفاده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بر روی هواپیماهای چهار موتوره شرکت ماهان نیز از موتور بالگرد استفاده شده است.

وی بیان کرد: آنچه مهم است مجموعه تولید قدرت موتور است و باید قدرت موتور بر اساس استفاده در هواپیما و بالگرد تطبیق داده شود.

منطقی با اشاره به اینکه توان موتورها در شرایط خاص تغییر می کند،اظهارکرد:این از اصول علمی است که توان موتورها در دمای بالا و ارتفاع افت پیدا می کند. 

وی گفت:توان موتور اندازه گیری می شود و در دفترچه هواپیما براساس شرایط محیطی مختلف، تعداد مسافران، میزان سوخت و .... مشخص می شود.

این درحالی است که رییس سازمان هواپیمایی کشوری امروز یکشنبه گفت:از کار افتادن موتور سمت راست هواپیمای آنتونوف 140 باعث سقوط این هواپیما در روز 19 مردادماه سال جاری شد.

علیرضا جهانگیریان در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: اطلاعات اولیه نشان می دهد خلبان این هواپیما پس از از کار افتادن موتور آن تلاش کرده هواپیما را در مسیر مستقیم نگه دارد اما به علت آنکه خلبان نتوانسته هواپیما را کنترل کند متاسفانه بعد از 2 ثانیه پرواز از ارتفاع 45 متری سقوط کرده است.

وی تصریح کرد: عملکرد موتور هواپیما به دمای هوا و ارتفاع فرودگاه بستگی زیادی دارد و هوای بیش از 38 درجه بالای صفر باند فرودگاه مهرآباد و ارتفاع این فرودگاه سبب شده عملکرد موتور این هواپیما کارایی لازم را نداشته باشد زیرا پس از آنکه خلبان قصد اوج گیری داشته موتور سمت راست آن از کار افتاده است.

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
برچسب ها :