آخرین خبرهای هوانوردی:
ثبت سفارش
سفارش کالا
    56 54 547 0912 
   
سفارش کالا

مشاوره رایگان درسی ....

کانال رسمی...

ضمانت محصولات هوانوردی
یک خرید عالی و فوق العاده به همراه یک ضمانت معتبر را با ما تجربه کنید. تمامی محصولات فروشگاه هوانوردی آسمان دارای ضمانت می باشند. فروشگاه هوانوردی آسمان در ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۴ به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه هوانوردی فعالیت خود را آغاز نمود.
آمار بازدیدکنندگان
اخبار هوانوردی
1394/10/14 05:35

یک سوم ناوگان هواییماها در ایران زمین گیر هستند

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی: متوسط سن ناوگان هوایی کشور 22 سال است
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: اکنون حدود یک‌سوم ناوگان هوایی کشور زمین‌گیر است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در انتظار نوسازی پس از برداشتن تحریم‌هاست‏ بخش هوایی کشور است که در طول دوران تحریم‏‌، آسیب‌های زیادی از این محل دید که یکی از آنها فرسودگی بیش از اندازه ناوگان هوایی مسافری کشور است که حفظ امنیت مسافران یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

تشدید تحریم‌ها در چند سال اخیر، این بخش را بیش از پیش تحت فشار قرار داد و هواپیماهای بیشتری را به دلی نبود قطعات لازم برای تعمیر و نوسازی، مستهلک و زمین‌گیر کرد.
اما محمد خداکرمی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 250 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور فعال است، به فارس گفت: ‌اکنون متوسط سن ناوگان هوایی کشور 22 سال است و حدود یک‌سوم ناوگان هوایی کشور زمین‌گیر است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی در تعمیر و نگهداری هواپیما پیشرفت‌‌های مناسبی داشته‌اند، گفت: آمار هواپیماهای زمین‌گیر مدام در حال تغییر است به هر حال یک روز زمان چک هواپیمایی فرا می‌رسد و از سوی دیگر هواپیمایی از چک‌های رده‌های مختلف خارج می‌شود.

بنابراین گزارش این تعداد هواپیمای زمین‌‌گیر در حال تعمیرات اساسی بوده و یا برنامه چک دارند و منتظر ورود قطعه از خارج هستند‌؛ البته به ادعای یکی از کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی، یکی از دلایل زمین‌گیری این هواپیماها، وضعیت نامطلوب اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی است.

تلاش هواپیماهای روسی برای پرواز در آسمان ایران
اما یکی دیگر از مواردی که تحریم‌ها موجبات آن را در بخش هوایی فراهم کرد، محدود کردن کشورهایی بود که ایران می‌توانست از آنها هواپیما خریداری یا اجاره کند؛ موضوعی که موجب افزایش تعداد هواپیماهای روسی در ناوگان هوایی کشور شد؛ هواپیماهایی که تجربه حضور آنها در آسمان ایران چندان خوشایند نبوده است. اما همزمان با تفاهم ایران با کشورهای 1+5 در خصوص پرونده هسته‌ای، بسیاری از کشورهای مطرح در صنعت هوایی از جمله فرانسه برای همکاری با ایران در این بخش ابراز تمایل کردند و همزمان نیز زمزمه‌هایی از مذاکرات کشور با روس‌ها در بخش هوایی به گوش رسید؛‌موضوعی که حداقل برای مسافران این بخش چندان خوشایند نبود. آنها از مسئولان این بخش و شرکت‌های هواپیمایی انتظار دارند تا حداقل با برطرف شدن تحریم‌ها هواپیمایی از نوع ایرباس یا بوئینگ وارد کشور شوند و ایمنی آن را افزایش دهند.

گفتنی است بسیاری از حوادثی که در سال‌های اخیر در حوزه هوایی کشور رخ داده است، مربوط به هواپیماهای روسی است.

خداکرمی‌ درباره خرید هواپیماهای روسی نظیر سوخو و توپولف و تقاضای شرکت‌‌های هواپیمایی داخلی در این‌باره اظهار داشت: فعلاً درخواستی از سوی شرکت‌های هواپیمایی برای خرید این هواپیماها به سازمان هواپیمایی کشوری ‌اعلام نشده است.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی ‌برای خریداری هر نوع هواپیما باید مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری را اخذ کنند.

پیش از این معاون نخست وزیر روسیه از احتمال صادرات 100 فروند هواپیمای مسافربری سوپرجت سوخو‌ به ایران خبر داده بود.

بنا به ادعای «دیمیتری روگوزین» طرف ایرانی تمایل دارد تا این تعداد هواپیما از روسیه دریافت کند و در صورت نهایی شدن این تصمیم، هواپیماهای مسافربری سوخو را طی پنج سال آینده به ایران تحویل خواهد داد.

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
برچسب ها :