آخرین خبرهای هوانوردی:
ثبت سفارش
سفارش کالا
    56 54 547 0912 
   
سفارش کالا

مشاوره رایگان درسی ....

کانال رسمی...

ضمانت محصولات هوانوردی
یک خرید عالی و فوق العاده به همراه یک ضمانت معتبر را با ما تجربه کنید. تمامی محصولات فروشگاه هوانوردی آسمان دارای ضمانت می باشند. فروشگاه هوانوردی آسمان در ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۴ به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه هوانوردی فعالیت خود را آغاز نمود.
آمار بازدیدکنندگان
اخبار هوانوردی
1395/02/07 08:57

بدهی ایرلاین‌ها همچنان پابرجاست

در سال‌های اخیر، شرکت‌های هواپیمایی کشور با مشکلات مالی جدی مواجه بوده‌اند و این باعث شده که چند صد میلیارد تومان بدهی بالا بیاورند.
 
رقم این بدهی‌ها که در ابتدا حدود 400 میلیارد تومان اعلام شده بود در طول سال‌های گذشته به 700 میلیارد تومان رسیده است.  چندی پیش شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد ایرلاین‌های بدهکار یا باید بدهی‌های معوق خود را پرداخت کنند یا خود را آماده مواجه شدن با مراجع قضایی کنند.

در همین زمینه دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی از صنعت هوانوردی به‌ویژه با توجه به اجرای برجام شد و گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیازمند حمایت نمایندگان مجلس است تا شرکت‌های هواپیمایی بتوانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.
 
چندی پیش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از مدیریت بدهی سوختی شرکت‌های هواپیمایی خبرداد و درباره قضایی شدن چند ایرلاین به علت عدم تعیین تکلیف بدهی خود به شرکت فرودگاه‌ها گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برای تعیین تکلیف بدهی این ۴ شرکت هواپیمایی ورود کرده تا پیش از قضایی شدن، مشکلات پرداخت بدهی این شرکت‌ها به شرکت فرودگاه‌ها رفع شود.
 
علی عابدزاده درباره وضعیت بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور و همچنین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر بدهی ایرلاین‌ها به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تا حدودی مدیریت شده و تمام شرکت‌های هواپیمایی هزینه‌های جاری بابت دریافت سوخت از شرکت پخش را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: پرداخت هزینه بلافاصله بعد از دریافت سوخت هواپیما یک دستاورد بسیار خوب برای صنعت هواپیمایی است چراکه پیش از این پرداخت هزینه سوخت توسط شرکت‌های هواپیمایی به تاخیر می‌افتاد و به عنوان بدهی ایرلاین‌ها به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی محسوب می‌شد که این موضوع شرکت‌های هواپیمایی را با مشکل مواجه کرده بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها بابت استفاده از خدمات فرودگاهی نیز گفت: ایرلاین‌ها بابت استفاده از خدمات فرودگاهی باید هزینه‌ای را به شرکت فرودگاه‌ها پرداخت کنند که این عدم پرداخت منظم این هزینه‌ها منجر به انباشت بدهی‌های آنها به شرکت فرودگاه‌ها شده است.
 
مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمای اظهار کرد است، ایرلاین‌ها بعد از اجرای برجام برای افزایش ناوگان خود مذاکراتی انجام دادند که این مذاکرات هم در بخش خرید و هم در بخش اجاره و اجاره به شرط تملیک است.
 
به گفته وی؛ تامین منابع مالی یکی از دغدغه‌های شرکت‌های هواپیمایی است که با توجه به پیگیری‌های انجام شده از صندوق توسعه ملی اما هنوز شرایط برای استفاده از منابع این صندوق به نتیجه نرسیده است.

اسعدی‌سامانی بر این باور است، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیازمند حمایت نمایندگان مجلس است تا شرکت‌های هواپیمایی بتوانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند اما متاسفانه با توجه به شرایطی که برای دریافت تسهیلات از این صندوق در نظر گرفته شده، شرکت‌های هواپیمایی قادر به استفاده از منابع این صندوق نیستند.
 
وی می گوید، اگر قوه مقننه و نمایندگان مجلس عنایت ویژه‌ای به صنعت حمل‌ونقل هوایی داشته باشند، صندوق توسعه ملی می‌تواند در جهت ارائه تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی نقش قابل توجهی داشته باشد چرا که در حال حاضر به دلیل شرایط سخت‌گیرانه صندوق توسعه ملی، این امکان برای ایرلاین‌ها فراهم نیست.

به گفته این مقام مسئول؛ مجلس شورای اسلامی دولت مکلف شد معادل بدهی حسابرسی‌شده شرکت‌های هواپیمایی کشور به دولت و شرکت‌های زیرمجموعه دولت٬ با مطالبات شرکت‌های مذکور به استثنای بدهی مالیاتی تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال تهاتر کند.

این گزارش گزیده‌ای از سخنان مسئولان در رابطه با مشکلات و بدهی ایرلاین‌های داخلی است اما باید منتظر بود و دید که این موضوع چگونه مدیریت خواهد شد تا شرکت‌های هواپیمایی با مشکل روبه‌رو نشوند.
اخبار هوانوردی - شبیه ساز پرواز - افزودنی شبیه ساز پرواز

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
برچسب ها :